1 (edytowany przez w.bednarska 2020-04-27 21:19:19)

Temat: Błąd w ustawieniu domyślnego klienta poczty

Przeszliśmy w Windows 10 z domyślnego klienta poczty Mozilla Thunderbird na The Bat.
Jednak mimo, iż w ustawieniach Windows 10 domyślną aplikacją pocztową jest the Bat...
Biorąc jakikolwiek  plik - ppm - wyślij do - adresat poczty pokazuje się komunikat:
Nie ma skojarzonego programu poczty e-mail. Zainstaluj pocztę lub jeśli masz utwórz skojarzenie
w panelu sterowania. Programy domyślne.
To samo jest gdy chce wysłać FV przez program Subiekt GT
Tyle ze w programach domyślnych jest the Bat.
Coś jeszcze trzeba ustawić?

2

Odp: Błąd w ustawieniu domyślnego klienta poczty

Oprócz wyboru aplikacji domyślnej dla poczty e-mail należy jeszcze skojarzyć z The Bat! protokół "mailto:". W Windows w ustawieniach programów domyślnych jest taka pozycja "Wybierz aplikacje domyślne według protokołów" i tam należy skojarzyć The Bat! z "mailto:". Oprócz tego warto w samym programie The Bat! wskazać konto domyślne dla obsługi tego protokołu (we właściwościach ogólnych konta).

3

Odp: Błąd w ustawieniu domyślnego klienta poczty

Chciałam porobić screeny ale widze ze nie mam możliwości ich ząłaczenia... no więc
1. w Programie the BAT przy mojej skrzynece: Użyj dla protokołu mailto: TAK
2. W aplikacjach domyślnych Poczta email- the Bat
3. W protokołu MAILTO: BAT
4. Skojarzenia typów plików i protokołow:
.eml - the BAT
.msg - the BAT
.vcf -the BAT
mailto -the BAT

Co jeszcze muszę zmienić?

4

Odp: Błąd w ustawieniu domyślnego klienta poczty

Nie wiem co jeszcze przeszkadza w systemie, aby The Bat! uruchamiał się domyślnie. U mnie na Windows 10 Pro 32-bit The Bat! w wersji najnowszej (32-bit) działa poprawnie (wcześniej również z tym akurat działaniem nie miałem problemów).

Jeżeli uda mi się coś wymyślić, dam znać.

5

Odp: Błąd w ustawieniu domyślnego klienta poczty

Ja mam wersję 9.1.18 (64bit) jeśli ma to jakieś znaczenie

6

Odp: Błąd w ustawieniu domyślnego klienta poczty

"Bitowość" programu chyba nie jest ważna, problem jest prawdopodobnie po stronie Windows. Mam pewien pomysł, chociaż nie jestem pewien czy to pomoże. W Windows sprawdź czy uruchomiona jest usługa "DsSvc", która udostępnia funkcję brokera danych między aplikacjami.

Jak to zrobić: PPM na ikonie "Mój komputer" i następnie wybrać z menu kontekstowego pozycję "Zarządzaj". W sekcji "Usługi i aplikacje | Usługi" sprawdzić czy jest  włączona usługa "DsSvc". Powinna ona być uruchamiana ręcznie. Może to pomoże?

7

Odp: Błąd w ustawieniu domyślnego klienta poczty

Problem leży w Windows 10 - na forum Microsoftu był dyskutowany bez większego skutku. Jeden z użytkowników tego forum podał następującą receptę (https://answers.microsoft.com/pl-pl/win … b65f844ecb):

Komunikat o treści: "Nie ma skojarzonego programu poczty e-mail, za pomocą którego można by wykonać żądaną akcje. Zainstaluj program poczty e-mail lub, jeśli jest już zainstalowany, utwórz skojarzenie w panelu sterowania Programy domyślne". pojawia się w Windows 10, kiedy mamy wcześniej zainstalowanego klienta poczty Outlook z pakietu Office 2007, a następnie instalujemy jego nowsze wersje (także próbne) 2010, 2013 lub 2016. Kiedy nie dokonamy aktywacji i deinstalalujemy wszystkie nowsze wersje Outlooka w odpowiednich folderach na dysku systemowym pozostają biblioteki  tychże, a po uruchomieniu klienta poczty mamy zacytowany wyżej komunikat. radą na jego "zniknięcie" jest powtórna instalacja  wcześniej aktywowanego Outllooka 2007.  Sugestia o utworzeniu skojarzenia w panelu sterowania nic nie daje, jeśli mamy "reszki" innych wersji Outlooka. Program po prostu nie wie, którą wersję wybrać.

8

Odp: Błąd w ustawieniu domyślnego klienta poczty

Po dwukrotnym kliknięciu na Usługi pojawiła mi się długa lista ale nie ma w niej DsSvc




Zygmunt napisał/a:

"Bitowość" programu chyba nie jest ważna, problem jest prawdopodobnie po stronie Windows. Mam pewien pomysł, chociaż nie jestem pewien czy to pomoże. W Windows sprawdź czy uruchomiona jest usługa "DsSvc", która udostępnia funkcję brokera danych między aplikacjami.

Jak to zrobić: PPM na ikonie "Mój komputer" i następnie wybrać z menu kontekstowego pozycję "Zarządzaj". W sekcji "Usługi i aplikacje | Usługi" sprawdzić czy jest  włączona usługa "DsSvc". Powinna ona być uruchamiana ręcznie. Może to pomoże?

9

Odp: Błąd w ustawieniu domyślnego klienta poczty

Trudno to znaleźć, bo na liście figuruje to pod nazwą Usługa udostępniania danych. Nazwa "DsSvc" pojawia się dopiero na panelu konfiguracyjnym.

10

Odp: Błąd w ustawieniu domyślnego klienta poczty

DsSvc działa a tryb uruchomienia jest ustawiony jako ręczny.


Zygmunt napisał/a:

Trudno to znaleźć, bo na liście figuruje to pod nazwą Usługa udostępniania danych. Nazwa "DsSvc" pojawia się dopiero na panelu konfiguracyjnym.