Temat: Podpisywanie wiadomości - komunikat o braku klucza prywatnego.
Witam,
Mam nastęujący problem z TB! (v. 4.0.34 Professional, szyfrowanie bazy wiadomości włączone). Stałem się właśnie szczęśliwym posiadaczem podpisu elektronicznego w wersji zarówno komercyjnej jak i kwalifikowanej (z tego co mi powiedziano ta pierwsza służy do podpisywania maili, a ta druga do dokumentów). W każdym razie zainstalowałem oprogramowanie tego podpisu, zaimportowałem dostarczone certyfikaty, aktywowałem kartę, ustawiłem kody PIN zgodnie z instrukcją. Wówczas rozpocząłem testy. Niestety o ile bez problemów podpisałem plik Worda, o tyle nie mogę podpisać wiadomości email. Otrzymuję komunikat "Nie masz klucza prywatnego - musisz go utworzyć" Niestety nie bardzo wiem, czy ten klucz trzeba utworzyć w TB!, czy w oprogramowaniu do podpisu elektronicznego. Podpis otrzymałem od "Sigillum Polskie Centrum Certyfikacji Elektronicznej" i to ich oprogramowaniem się posługuję.
Aha, nie wiem czy to ma znaczenie ale kiedy podpisałem plik Worda pojawiła się informacja, że dokument wprawdzie jest podpisany, były moje dane i dane ośrodka certyfikacji a do tego komunikat: "Certyfikat niezaufany - certyfikat użyty w podpisie został wystawiony przez urząd certyfikacji, który nie znajduje się na liście zaufanych urzędów".
Jeszcze jedno. Próbowałem utworzyć klucz prywatny ale skończyło się to tym tylko, że przy próbie podpisania maila, po podaniu hasła klucza prywatnego otrzymuję komunikat Brak certyfikatu podpisu dla [mój adres email].
pozdrawiam
Andrzej