1

Temat: The Bat + Avast + poczta.o2.pl = TLS not supported....

Podczas próby wysyłania poczty (o2.pl) wyskakuje komunikat: "tls not supported by avast mail scanner" i wiadomość nie zostaje wysłana.
Niby konto mam prawidłowo skonfigurowane (tak jak zalecają w pomocy o2.pl), ale problem z wysyłką istnieje.
Tymczasowo radzę sobie tak, że wyłączam ochronę poczty w Avaście na czas wysyłki, i problem znika. Jednak na dłuższą metę jest to uciążliwe, oraz istnieje niebezpieczeństwo, że mogę nadawcy nieświadomie podesłać jakiegoś wirusa.
W poczcie na innych serwerach nie ma tego problemu. W tym przypadku wiadomości przechodzą mimo działającego modułu ochrony poczty w Avaście.
Sprawdzałem też zestaw Thunderbird + Avast + konto na o2.pl = problemu z wysyłką nie ma.

Gdzie w takim razie może tkwić problem blokowania wysyłki na poczcie o2.pl?

2

Odp: The Bat + Avast + poczta.o2.pl = TLS not supported....

Komunikat jest jednoznaczny. Spróbuj skonfigurować konto tak, żeby używało STARTTLS zamiast TLS.
Być może Thunderbird w takiej sytuacji robi fallback i wysyła bez SSLa? roll

3

Odp: The Bat + Avast + poczta.o2.pl = TLS not supported....

W wysyłce poczty (SMTP) używam STARTTLS i wyskakuje ten komunikat, ale z TLS'em też próbowałem i również monit się pojawia, a poczta jak nie chciała, tak dalej nie chce przejść.

4

Odp: The Bat + Avast + poczta.o2.pl = TLS not supported....

Tbird ma to do siebie że obsługuje polecenie CAPA i jeżeli serwer (tutaj właściwie AVAST) nie obsługuje TLS/STARTTLS to "obniża" połączenie do najniższego czyli tutaj bez szyfrowania. Ty o tym nie wiesz, ale tak to wygląda. Możesz sobie podpatrzyć to włączając szczegółowe logowanie sesji w Tbirdzie.