1

Temat: Pamięć adresów mailowych

Hej
Mam następujący problem. The bat! wydaje się strasznie szybko zapominać adresy mailowe osób, do których wysyłam wiadomości. Chodzi mi o te podpowiedzi przy wpisywaniu. Jest to może przechowywane w jakimś pliku? Da się to jakoś ustawić?
Pozdrawiam!

2

Odp: Pamięć adresów mailowych

Konfiguracja | Historia adresów

3

Odp: Pamięć adresów mailowych

Podpowiedzi dla pola Do: wyświetlane podczas wpisywania adresu należy włączyć na głównym panelu konfiguracyjnym programu w sekcji Podgląd / Edycja - Nagłówki. Tam po wybraniu z listy odpowiedniego pola nagłówka, czyli w tym wypadku pola Do:, można ustawić źródła podpowiedzi (historia, książki adresowe itd.). Warto także włączyć opcję Oddzielna lista historii wpisów dla każdego pola, aby zminimalizować możliwość pomyłki. Więcej szczegółów znajdziesz w podręczniku w rozdziale Nagłówki wiadomości.

4 (edytowany przez soloo 2010-01-04 09:03:23)

Odp: Pamięć adresów mailowych

Wszystko poustawiałem, jednak z tego co widzę jak wpisuję jakiś adres, z którego email do mnie przyszedł powiedzmy 4-5 miesięcy temu, to mi go nie przypomina. Szczerze mówiąc mam wrażenie, że pamięta tylko ostatni miesiąc-dwa. Poniżej wklejam screeny moich ustawień. Czy może mieć coś do rzeczy to, że co jakiś czas przywracam system - ustawienia the bat! mam na innej partycji niż systemowa.

http://my.jetscreenshot.com/1623/m_20100104-ldo2-121kb.jpg

http://my.jetscreenshot.com/1623/m_20100104-swxl-92kb.jpg

5

Odp: Pamięć adresów mailowych

Historia adresów nie wiąże się bezpośrednio z podpowiedziami podczas ich wpisywania. Tak jak napisałem, podpowiedzi stają się dostępne po włączeniu odpowiednich opcji dla danego pola nagłówka - tak jak to ustawiłeś. Są one dostępne dopiero od momentu włączenia tych opcji, czyli starsze wpisy nie będą widoczne.

Historia adresów ma nieco inne znaczenie, to po prostu baza adresów budowana na zasadzie przeglądu i śledzenia nagłówków wiadomości. Można ją odświeżyć w dowolnym momencie i przeglądać z poziomu zakładki Adresy umieszczonej pod listą kont i folderów. Po wybraniu tej zakładki zamiast listy folderów pojawia się lista adresów i wówczas dwukrotne kliknięcie wybranego adresu powoduje otwarcie edytora wiadomości z wypełnionym polem Do:.

Według mnie najpewniejszym sposobem na przechowywanie adresów jest książka adresowa, którą można aktualizować automatycznie za pomocą dwóch filtrów wspólnych: jednego dla poczty przychodzącej a drugiego dla wychodzącej. W tym pierwszym jako warunek należy ustawić Książka adresowa nie zawiera adresu nadawcy, a jako operację - Przechwyć adresy z pola From. W filtrze poczty wychodzącej jest trochę trudniej, ponieważ wiadomość może mieć wielu odbiorców i ustawienie warunku Książka adresowa nie zawiera adresu pierwszego odbiorcy nie zawsze jest skuteczne. Podobnie jest z operacją dodawania do książki adresu odbiorcy. Zakładam jednak, że rzadziej wpisuje się adresatów wiadomości nie figurujących w książce adresowej. Po pewnym czasie to wszystko się stabilizuje i w praktyce po włączeniu uzupełniania pola Do: z książki adresowej działa całkiem sprawnie.