1

Temat: Przeadresuj - brak wysłanej kopii w "wysłanych" na Gmail'u

Cześć,
obecnie korzystam z TB 9.5.1 64bit.

Sprawa ma się tak, że mój program do fakturowania wysyła przypomnienia o płatnościach dla moich klientów na mój adres.
Takiego maila mam zarówno w wysłanych jak i w skrzynce odbiorczej. Tu jest OK.

Korzystając z przycisku przeadresuj, następnie wskazując odbiorcę i wysyłając maila w niezmienionej formie, wysyłka nie zapisuje się w folderze wysłane. Trafia jednak do odbiorcy. Dodam, że korzystam z Gmaila.

Problem jest taki, że nie jestem w stanie sprawdzić czy takie przypomnienie zostało wysłane do odbiorcy.... Nie ma po przeadresowaniu śladu.
Gmail działa na IMAP, folder wysłane podłączony w The Bat!

Proszę o wsparcie.

Remigiusz.

2 (edytowany przez Chris94 2023-06-29 14:38:09)

Odp: Przeadresuj - brak wysłanej kopii w "wysłanych" na Gmail'u

Remi88 napisał/a:

Gmail działa na IMAP...

Nie pomogę, ale skorzystam z okazji i podepnę się do pytania:
W jaki sposób skonfigurować połączenia IMAP na koncie Gmail?
Bo w konfiguracji serwera mam tylko takie hasło: "Odbiór poczty (POP/IMAP)", ale nigdzie tam nie widzę możliwości włączenia IMAP-a, Instrukcja Obsługi też nic nie pomaga.
TB v. 10.4

PS:
Jako serwer ustawiłem imap.gmail.com, port: 993, a Netoperek i tak łączy się z serwerem POP:

29.06.2023, 12:12:50: FETCH - Łączenie z serwerem POP3 imap.gmail.com przez port 993

PS2:
Łączyć, to się łączy, ale przy powyższych ustawieniach poczty z serwera nie ściąga.

3

Odp: Przeadresuj - brak wysłanej kopii w "wysłanych" na Gmail'u

przepraszam ale nie doczytałem czy wchodząc na konto gmail  przez przeglądarkę ustawiłeś połączenie na IMAP?

4

Odp: Przeadresuj - brak wysłanej kopii w "wysłanych" na Gmail'u

W ustawieniach konta Gmail przez przeglądarkę mam włączone zarówno POP jak i IMAP.

5

Odp: Przeadresuj - brak wysłanej kopii w "wysłanych" na Gmail'u

mam włączoną część dotyczącą IMAP, część  dotyczą POP wyłączoną i nie mam problemów

6 (edytowany przez Chris94 2023-07-01 00:29:01)

Odp: Przeadresuj - brak wysłanej kopii w "wysłanych" na Gmail'u

Sprawa (przynajmniej u mnie) częściowo się wyjaśniła - po prostu nie da się przerobić konta POP na konto IMAP.
Natomiast gdy w Netoperku na ten sam adres e-mail założyłem nowe konto, to TB sam je skonfigurował jako konto IMAP.
Najciekawsze, że zakładając to nowe konto w ogóle nie musiałem podawać hasła do tego konta! TB ściągnął pocztę z serwera bez pytania o hasło!
PS:
Właśnie znalazłem informację, że w Thunderbirdzie też nie da się dokonać konwersji konta POP na IMAP lub odwrotnie - https://support.mozilla.org/pl/kb/rozni … map-i-pop3

7

Odp: Przeadresuj - brak wysłanej kopii w "wysłanych" na Gmail'u

Remi88 napisał/a:

Sprawa ma się tak, że mój program do fakturowania wysyła przypomnienia o płatnościach dla moich klientów na mój adres.
Takiego maila mam zarówno w wysłanych jak i w skrzynce odbiorczej. Tu jest OK.

Korzystając z przycisku przeadresuj, następnie wskazując odbiorcę i wysyłając maila w niezmienionej formie, wysyłka nie zapisuje się w folderze wysłane. Trafia jednak do odbiorcy. Dodam, że korzystam z Gmaila.

Problem jest taki, że nie jestem w stanie sprawdzić czy takie przypomnienie zostało wysłane do odbiorcy.... Nie ma po przeadresowaniu śladu.

Po przeadresowaniu odebranego maila, w Skrzynce Odbiorczej na jego ikonce koperty pojawia się cyklamenowa strzałka wskazująca, że dana wiadomość została przeadresowana i wysłana.

Natomiast jak chodzi o umieszczanie kopii e-maila w katalogu Wysłane, to sprawdź, czy gdy wejdziesz do menu:
Konto > Filtracja wiadomości (Shift+Ctrl+S) > Poczta wychodząca
masz ustawione wykonywanie polecenia:

"Przenieś do folderu \\Gmail\Wysłane" lub ewentualnie "Kopiuj do folderu \\Gmail\Wysłane" (to musisz wyeksperymentować)

Gmail działa na IMAP, folder wysłane podłączony w The Bat!

Ja co prawda konta w Gmailu nie mam na IMAP tylko na POP, ale myślę, że to chyba nie powinno stanowić różnicy.