Temat: Skopiowanie folderów, filtrów do innego konta

Witam,

W firmie korzystamy z ponad 50 TB!
Ostatnio pojawił się problem, bo wszystkim tym osobom musimy skonfigurować:
- 3 nowe foldery
- 1 filtr, przenoszący pocztę do jednego z tych folderów.
Na nieszczęście niektóre osoby, mają po 2-3 konta skonfigurowane.

Pojawia się "drobny" problem - jeśli zacznę to robić ręcznie, to skończę to za... 4-5 dni (przy dobrym wietrze) sad Czy mógłby mi ktoś powiedzieć w jaki sposób mogę to zautomatyzować? Próbowałbym może grzebać w rejestrze, ale niestety nie tam są zapisywane te informacje, a w binarnych plikach (których nie mam możliwości przeedytowania/zmienienia).

Jeśli to coś ułatwi, to katalog z pocztą jest trzymany na serwerze.
TB! w wersji 2.12 (i raczej nie ma szans na jego aktualizację do wersji 3.x lub 4.x - ze względu na zbyt duże koszty).

2

Odp: Skopiowanie folderów, filtrów do innego konta

Jak bede mial wiecej czasu to moze napisze konkretniejsze rozwiazanie.
Na poczatek dobrze by bylo ustawic tak filter aby automatycznie wytworzyl folder w przypadku jego braku ( to na bank dziala bo sam z tego korzystam)
Jak najlepiej poprzenosic filtre to bede najpierw musial wyprubowac u siebie.

3

Odp: Skopiowanie folderów, filtrów do innego konta

jacek_kal napisał/a:

Ostatnio pojawił się problem, bo wszystkim tym osobom musimy skonfigurować:
- 3 nowe foldery
- 1 filtr, przenoszący pocztę do jednego z tych folderów.
Na nieszczęście niektóre osoby, mają po 2-3 konta skonfigurowane.

Niestety, nie pamiętam czy w wersji 2.12 jest możliwość tworzenia filtrów podrzędnych. Jeśli tak, sprawa jest troszkę łatwiejsza.

Utwórz najpierw na na własnym komputerze trzy filtry, każdy reagujący np. na Twój adres w polu nadawcy i jakiś specyficzny, unikatowy temat (np. "Automatyczne tworzenie folderów").
Pierwszy filtr ma przenosić taką wiadomość np. do folderu o nazwie "Folder 1", drugi (podrzędny) do folderu "Folder 2", a trzeci (pod-podrzędny) do folderu "Folder 3". We wszystkich operacjach należy włączyć opcję tworzenia folderu w razie potrzeby. Filtr trzeci powinien także usuwać wiadomość. Filtry muszą się znaleźć w grupie filtrów poczty przychodzącej.

Kolejny, niezależny filtr musi przenosić pocztę do wskazanego folderu - kryterium działania znasz Ty sam.

Następnie sprawdź u siebie działanie pierwszego zestawu filtrów tworzących foldery, wysyłając wiadomość sam do siebie z określonym tematem, tak aby uruchomić zestaw filtrów. Powinny utworzyć się trzy nowe foldery.

Wtedy możesz skopiować wszystkie cztery filtry do pliku tekstowego (Ctrl-C, Ctrl-V) i taki plik tekstowy rozesłać jako załącznik do wszystkich użytkowników, prosząc o skopiowanie tekstu i wklejenie go do grupy filtrów poczty przeczytanej (Ctrl-A, Ctrl-C i potem Ctrl-V). Bez Twojej interwencji zapewne się nie obejdzie, ponieważ zawsze znajdzie się ktoś, kto pomyli klawisze, konta lub coś innego. Opisany tu sposób jest chyba w Twoim przypadku najszybszy do realizacji.

4

Odp: Skopiowanie folderów, filtrów do innego konta

Korzystajac z podpowiedzi Zygmunta, na Beciku 3.95.06 udalo sie to rozwiazac czesc problemu w ten sposob ze trzeba na jednym komputerku wytworzyc dwa filtre dla poczty przychodzacej.
1- ma za zadanie wytworzenie foldrow na koncie. Nieudalo sie dla mnie rozwiazac dwoch problemow:
-wytworzyc nowych katalogow podstawowych tylko podrzedne do juz wytworzonych
-niewiem jak obejsc problem jezeli konta maja inne nazwy, moze wstawienie jakiej komendy nazwy konta z dolarami ( $nazwa konta$ ) by pomoglo ale jeszcze tego nieotestowalem. Niejestem programatorem, wszystko prubuje na piechote:-)
Przyklad:

$$$$ TB! Message Filter $$$$
beginFilter
UID: [97A05A10.01C75078.26979356.37A27AB0]
Name: Wytworzyc foldre
Filter: {\0D\0A\20`2`0`Foldre\0D\0A}
MoveMessage AutoFolder folder \5C\5Cnazwakonta\5CInbox\5CFolder1
CopyMessage MarkRead AutoFolder folder \5C\5Cnazwakonta\5CInbox\5CFolder2
CopyMessage MarkRead AutoFolder folder \5C\5Cnazwakonta\5CInbox\5CFolder3
IsActive
Ignore
endFilter

Robilem to w ten sposob ze wyslalem mail z tematem "Foldre"
do tresci malu wstawilem zawartosc powyzszego filtra, trzeba tylko zamienic wpis nazwakonta na konkretna nazwe konta.


2- Wytworzyc i skopiowac w podobny sposob dodatkowy filter ktory mialby filtrowac poczte do konkretnego foldra.

Po otrzymaniu takiego maila trzeba recznie skopiowac zawartosc tresci maila do filtrow a nastepnie uruchomic funkcje na koncie "Przefiltruj zawartoc" i beda wytworzone nowe foldre.
Po wykonaniu tych operacji 1 fiter mozna wymazac z konta.

5

Odp: Skopiowanie folderów, filtrów do innego konta

Andy napisał/a:

Nie udalo sie dla mnie rozwiazac dwoch problemow:
-wytworzyc nowych katalogow podstawowych tylko podrzedne do juz wytworzonych
-niewiem jak obejsc problem jezeli konta maja inne nazwy, moze wstawienie jakiej komendy nazwy konta z dolarami ( $nazwa konta$ ) by pomoglo ale jeszcze tego nieotestowalem.

Obydwa problemy rozwiązują się same gdy użyjesz samej nazwy folderu bez nazwy konta i bez znaków "\", czyli "Folder1", "Folder2"... Filtr działa wtedy na tym koncie, na którym został utworzony i tworzy foldery główne, a nie podfoldery.

6

Odp: Skopiowanie folderów, filtrów do innego konta

O kurcze...
To ja może napiszę swój programik, który będzie wysyłał do programu określone sekwencje znaków.
Myślałem, że może metodą skopiowania plików/folderów da się to rzeczywiście szybko zrobić. A jeśli mam w każdym TB wysyłać testowego maila, który będzie tworzył katalogi, a filtr mam ręcznie wprowadzać, to dziękuję. To samo zrobiłbym i ręcznie (nawet nie wiem czy nie szybciej).

Natomiast jeśli byłaby jakaś prosta metoda na zrobienie tego (obecnie lub w bliskiej przyszłości) i najchętniej jeszcze w wersji 2.12, to będę wdzięczny za informacje.

7

Odp: Skopiowanie folderów, filtrów do innego konta

jacek_kal napisał/a:

Myślałem, że może metodą skopiowania plików/folderów da się to rzeczywiście szybko zrobić. A jeśli mam w każdym TB wysyłać testowego maila, który będzie tworzył katalogi, a filtr mam ręcznie wprowadzać, to dziękuję. To samo zrobiłbym i ręcznie (nawet nie wiem czy nie szybciej).

Nie, nie musisz wysyłać wiadomości na każdym komputerze do użytkownika danego komputera, tylko robisz to raz u siebie w celu przetestowania filtrów. Może niezbyt jasno to napisałem, dlatego jeszcze raz podam swoją receptę:

1. Tworzysz odpowiedni zestaw filtrów tworzących foldery i jeden filtr przenoszący wiadomość do odpowiedniego folderu (czyli taki o jakim pisałeś na początku), a następnie kopiujesz filtry do pliku tekstowego. Filtry tworzące foldery muszą być uruchamiane jakimś charakterystycznym hasłem obecnym np. w temacie.

2. Rozsyłasz do wszystkich użytkowników plik tekstowy z prośbą, aby jego zawartość wkleili do grupy filtrów poczty przeczytanej. Użytkownicy powinni potwierdzić Ci wykonanie tej czynności.

3. Wysyłasz do użytkowników wiadomość z hasłem i u każdego, kto ją odbierze, foldery utworzą się automatycznie.

Powinno to działać także w Twojej wersji The Bat!.