Temat: porządki w załącznikach, kasowanie zbędnych załączników

Witam,

używam The Bat od 2007 rok i zebrało mi się bardzo dużo zbędnych załączników.
Mam ustawioną opcję przechowywania załączników w osobnym folderze.

Mimo ustawienia w opcjach,
by program kasował załącznik po skasowaniu wiadomości,
część załączników nie została skasowana.
Nie wiem od czego zależy
to czy program skasuje załącznik,
bo różnie to działało w przeszłości na różnych wersjach.
A ja tych wersji używałem bardzo wielu.

Aktualnie używam wersji 9.3.3
mam mnóstwo zbędnych
załączników na kilkudziesięciu kontach
i chciałbym zrobić z tym porządek.

Wiem, że program rozróżnia te załączniki,
które nie są potrzebne (nie przynależą do żadnej wiadomości).
Nie wiem tylko jak odfiltrować i skasować te zbędne.

2

Odp: porządki w załącznikach, kasowanie zbędnych załączników

Nie wiem czy to pomoże, ale spróbuj może wyeksportować wiadomości w formacie skrzynki pocztowej Unix, włączając wcześniej przechowywanie załączników w treści. Jeśli to się powiedzie i w wyeksportowanych wiadomościach będą zakodowane załączniki (co łatwo sprawdzić podglądając plik w edytorze tekstowym, np. Notatniku), wówczas możesz usunąć wiadomości z The Bat! i załączniki z katalogu. Następnie należy zaimportować wcześniej wyeksportowane wiadomości i nie używać opcji przechowywania załączników w zewnętrznym katalogu.

Oczywiście, przed tymi operacjami należy wykonać kopię zapasową i przećwiczyć działanie na kilku wybranych wiadomościach z załącznikami.

Odp: porządki w załącznikach, kasowanie zbędnych załączników

dziękuję za tak szybką odpowiedź.

Też myślałem o eksporcie, ale mam dwie obawy:
-pierwsze to wielkość,
bo na niektórych kontach folder z załącznikami ma ponad 50 gb.
A niektóre konta mają już po porządkach po 200 tys wiadomości.
Więc mam obawy
czy trzymanie załączników w wiadomości
nie spowoduje jakiś komplikacji, bo powstanie olbrzymia wielkość bazy emaili.

-drugie to sam proces eksportu,
czy tutaj powstanie jeden olbrzymi plik?
czy może każda jedna wiadomość wraz z załącznikami to będzie osobny plik?

Dodatkowo zależy mi by po zakończeniu całej operacji
ponownie mieć załączniki w osobnym folderze.
Bo to bardzo wygodna opcja.
Dzięki temu mogę błyskawicznie wyszukiwać
załączniki osobnym programem (Everything)
w czasie przeszukiwania dysku.
Ogólnie to bardzo polecam ten program do wyszukiwania,
bo szuka błyskawicznie plików na dyskach.

Jest jeszcze aspekt dat, zależy mi by pliki z załącznikami
oraz wiadomości w BATcie zachowały oryginalne daty (wysłania, otrzymania).

Zauważyłem kiedyś, że przy kopiowaniu widomości
do innego konta (czyli pomiędzy różnymi kontami email)
BAT kopiuje tylko potrzebne załączniki.
Ale ręczne robienie takiej operacji,
przy tak wielu kontach email
oraz tak wielu folderach
to będzie będzie ogrom pracy
i raczej zmieni mi też daty plików.
Stąd się zastanawiam czy można to jakoś inaczej rozwiązać?

4

Odp: porządki w załącznikach, kasowanie zbędnych załączników

Problem ze zbędnymi załącznikami można wg mnie rozwiązać na dwa sposoby. Żadnego z nich nie mogę przetestować, ponieważ pracuję w trybie szyfrowanym, w którym z definicji załączniki są przechowywane w wiadomości. Moje uwagi będą zatem tylko teoretyczne.

1. Należy utworzyć listę "potrzebnych" załączników i na podstawie tej listy usunąć z folderu te "niepotrzebne" (czyli te, których nie ma na liście). Najprościej użyć do tworzenia listy filtru, który reaguje na dowolną wiadomość, jest wyzwalany ręcznie kombinacją klawiszy (np Ctrl+F11) i eksportuje wiadomość do pliku tekstowego używając szablonu. W szablonie należy umieścić tylko jedno makropolecenie %Attachments. W filtrze należy także włączyć opcję dopisywania do istniejącego pliku. Makropolecenie wypisze listę załączników do filtrowanej wiadomości. Można ten proces zautomatyzować za pomocą Terminarza.

2. Jeśli tak jak napisałeś, przy przenoszeniu wiadomości na inne konto tylko "potrzebne" załączniki są przenoszone do odpowiedniego folderu, to może warto pomyśleć o utworzeniu tymczasowego konta archiwalnego (np o nazwie "Archiwum") i przeniesieniu do niego kolejno wiadomości z poszczególnych kont. Jeżeli załączniki zostaną przeniesione, to należy usunąć pozostałość z katalogu oryginalnego i wykonać operację odwrotną (przenieść wiadomości z konta archiwalnego na konto pierwotne). Tego rodzaju operacje również łatwo się wykonuje za pomocą filtrów. Jako folder docelowy dla wiadomości przenoszonych na konto "Archiwum" należy podać symboliczną nazwę \\Archiwum\%FolderName, co pozwoli zachować strukturę folderów na koncie archiwalnym zgodną z kontem oryginalnym. Filtr powinien reagować na dowolną wiadomość, a można go uruchamiać ręcznie (albo za pomocą Terminarza).

Jeśli będziesz miał bardziej szczegółowe pytania, postaram się wyjaśnić wątpliwości.