Temat: trojan czy bug nietoperza?

witam,

ostatnio mam taki problem, że za każdym razem, kiedy odpalam gacka antywirus wywala mi komunikat tego typu: http://www.voila.pl/5jol6/?1 od niedawna korzystam z testowej wersji, najnowszej jaką można obecnie pobrać z serwera. nie zauważyłem tego jakoś wcześniej, ale nie jestem teraz pewien, czy miałem wcześniej włączonego antywirusa. wcześniej korzystałem z gacka ver. 1.coś tam i nigdy nie miałem najmniejszego problemu. teraz odinstalowałem nowszą wersję i powróciłem do mojej starej, poczciwej wersji. niestety straciłem całą konfigurację. odtwarza maile, ale wszystkie dane, ustawienia, szablony zniknęły. zmuszony jestem na razie korzystać jeszcze z tej niby zawirusowanej wersji, póki nie przeklepię tego ręcznie. najdziwniejsze jest to, że kiedy wyłączę the bata, przelecę antywirem cały komputer i nic nie wykrywa. wszystko zaczyna się w momencie odpalenia programu. dlatego zastanawiam się, czy to rzeczywiście jest trojan, czy też może kaspersky po prostu gryzie się a batem?

Odp: trojan czy bug nietoperza?

Skasuj zawartość katalogu tymczasowgo (C:\windows\temp albo gdzieś tam w profilu). Pewnie przyszedł list z wirusem, TB! go zapisał w katalogu tymczasowym, a nadgorliwy antywirus ją przechwycił i zablokował wszystko...

Pewnie jak skonfigurujesz wtyczkę antywirusową w TB!, to takie problemy znikną (choć nie jestem pewien).

3

Odp: trojan czy bug nietoperza?

no właśnie nie pomaga sad

4

Odp: trojan czy bug nietoperza?

machina napisał/a:

no właśnie nie pomaga sad

Co nie pomaga? Usunięcie zawirusowanego pliku (wiadomości), czy zmiany w konfiguracji? The Bat! nie jest zakażony (to nie Outlook Express i jeszcze nie dopracował się takich funkcji), zakażona jest wiadomość, którą odebrałeś.

5

Odp: trojan czy bug nietoperza?

usunąłem wszystkie pliki tmp i dalej komunikat się pojawia. mam kilka kont, okazało się, że problem dotyczy tylko jednego z nich. usunąłem wszystkie wiadomości jakie tylko były na tym koncie, mimo, iż jedyne załączniki jakie były w wiadomościach to były obrazki, oraz ewentualnie pliki html wiadomości i dalej komunikat się pojawia. ja już nawet nie chcę używać tej wersji, bo nie podoba mi się, chciałem powrócić do wersji niższej, ale po utworzeniu kopii zapasowej i odtworzeniu jej w wersji niższej znikają wszystkie ustawienia dla kont. może ktoś wie chociaż jak ten problem rozwiązać?

6

Odp: trojan czy bug nietoperza?

machina napisał/a:

usunąłem wszystkie pliki tmp i dalej komunikat się pojawia

Podejrzewam więc, że albo nie usunąłeś wszystkich plików tymczasowych, albo Kaspersky podaje fałszywy komunikat.

7

Odp: trojan czy bug nietoperza?

nie wiem co się stało, ale samo się naprawiło. pewnego razu, włączyłem komputer i komunikat po prostu przestał się pojawiać...