Ja mam jeszcze inny, już przetestowany pomysł, który nie wymaga zewnętrznych wtyczek z makrami. Idea jest prosta: wykorzystanie Terminarza do wysyłki plików z określonego katalogu i dwóch dodatkowych filtrów, które zbudują wiadomości z załącznikami i odpowiednio spreparowanym tematem.
Oto skrócony opis całej procedury:
1. Utworzyć w Terminarzu zadanie np. o nazwie Przygotowanie wysyłki o czasie trwania wystarczającym na wygenerowanie wszystkich wiadomości z załącznikami (sądzę, że kilkanaście minut wystarczy). Operacje początkowe wykonywane przez to zadanie:
- Śledź i wysyłaj pliki - tu należy wskazać katalog z tworzonymi archiwami, ustawić opcję przenoszenia wysłanych plików do innego katalogu (np. do podkatalogu Wysłane), zaznaczyć opcję wysyłki plików w oddzielnych wiadomościach, wskazać odbiorcę i konto The Bat!, z którego będą wysyłane wiadomości, a także zdefiniować ich treść w postaci określonego szablonu i zaznaczyć opcję wstawiania do kolejki wysyłkowej. Dzięki tej operacji powstanie w folderze Do wysyłki tyle wiadomości ile było plików. Tematy tych wiadomości nie będą jeszcze określone, ponieważ nastąpi to dopiero w drugim etapie przetwarzania.
- Ponowna filtracja wiadomości (należy wskazać Filtr 1, opisany niżej, i folder Do wysyłki). Filtr 1 utworzy na podstawie pierwotnych wiadomości nowe z odpowiednimi tematami, a następnie usunie wiadomości pierwotne.
Na zakończenie zadania należy zdefiniować operację Uruchom porządkowanie folderów i wybrać w niej kompresję folderu Do wysyłki. Jest to wskazane dlatego, że usuwanie wiadomości pierwotnych powoduje niepotrzebne zaśmiecanie folderu.
2. Zdefiniować dwa filtry np. w grupie wiadomości przeczytanych o następujących właściwościach:
- Filtr 1 reaguje np. na e-mail adresata i tworzy nową wiadomość np. w folderze Przetworzone według szablonu. W szablonie powinny się znaleźć makra pobierające nazwę załącznika oraz adres odbiorcy i treść z pierwotnej wiadomości, a także definiujące temat. Oto przykład prostego szablonu używanego przez Filtr 1:
%Text%-
%To="%OTo"%-
%Subject="%OAttachments"%-
%AttachFile="<Pełna ścieżka do katalogu z archiwami>\Wysłane\%OAttachments"
Jak widać, do nowych wiadomości są dołączane pliki, które wcześniej były dołączone do wiadomości pierwotnych - ale dzięki temu możemy poznać ich nazwy. Drugą operacją tego filtru jest usunięcie już zbędnej wiadomości pierwotnej. W opcjach filtru należy wyłączyć dalsze przetwarzanie oraz wybrać folder Do wysyłki, na którym filtr będzie operował.
- Filtr 2 również może reagować na taki sam warunek jak poprzedni filtr, lecz jego zadaniem będzie tylko przeniesienie wiadomości wygenerowanych przez poprzedni filtr z folderu Przetworzone do folderu Do wysyłki. Opcje jak wyżej, z tym że Filtr 2 powinien działać tylko w folderze Przetworzone.
3. Zdefiniować w Terminarzu drugie zadanie, w którym jako operacje początkową należy wybrać ponowną filtrację wiadomości w folderze Przetworzone za pomocą Filtru 2 oraz porządkowanie (kompresję) tego folderu. Jako operację końcową należy wybrać Wyślij / sprawdź pocztę, wskazując konto i zaznaczając opcję wysyłki wiadomości z kolejki.
Całość sprawdziła się u mnie, a szczegóły (nazwy katalogów, folderów, filtrów i zadań) musisz dostosować do własnych potrzeb. Tworzone wiadomości mają tematy takie jak nazwy załączników, lecz za pomocą kilku prostych wyrażeń można z tych nazw wycinać tylko numerację.
Zadania w Terminarzu można oczywiście uruchamiać na żądanie.