Temat: POMOCY!!! Awaria prądu = zagubiona cała poczta

Witajcie,

posiadam TheBat w wersji 4.2.44.2 i bardzo pilnie potrzebuję pomocy - mieliśmy awarię prądu w firmie i wyłączyły się komputery. The Bat był odpalony i po ponownym uruchomieniu systemu zniknęły z listy wszystkie konta - jest tylko ich odpowiednia ilość ale bez nazw kont i bez całej poczty - wygląda to tak: awaria

Generalnie poczta jest w folderze poczty, tylko jakby zagubiło listę kont i nie było odpowiednich odwołań w programie.
Była tam cała poczta firmowa i będziemy mieli BARDZO duże kłopoty jeżeli tego nie odzyskamy do poniedziałku.

Screen pod adresem: http://www.gregorii.i15.eu/temp/screen.jpg

CZY KTOŚ JEST W STANIE MI POMÓC?

Pozdrawiam
Grzesiek

2

Odp: POMOCY!!! Awaria prądu = zagubiona cała poczta

1. Pożegnaj się z pocztą.
2. Używanie wersji szyfrowanej bez regularnie wykonywanej kopii zapasowej to głupota.
3. Przy wyłączonym programie skopiuj gdzieś cały katalog z pocztą oraz odpowiedni klucz w Rejestrze (HKCU\Software\Rit).
4. Spróbuj użyć opcji Folder->Porządki w folderach, może pomoże (a raczej nie). Jak nie to przy wyłączonym programie skasuj cały katalog z pocztą i przywróć ten uprzednio skopiowany.
5. Jak nie to utwórz nowe konto, z fałszywymi danymi, aby się nie łączył z serwerem.
6. Przy wyłączonym programie: skopiuj z któregoś z uszkodzonych katalogów plik messages.ebb do jednego z katalogów nowo utworzonego konta. Jak w miejscu docelowym istnieje plik messages.ebi to go skasuj.
7. Uruchom Bata i zobacz, czy pojawiły się jakieś wiadomości w jednym z folderów w nowym koncie. Jak tak, to już wiesz jak masz powoli odtwarzać folder po folderze.
8. Jak nie to zobacz, czy w wykonanej kopii, tam skąd kopiowałeś pliki .ebb, Nietoperz nie utworzył rozszyfrowanej kopii pliku .ebb. Jak tak, to da się z niego ręcznie odzyskać pocztę, ale to dużo roboty (po prostu podejrzyj pliki z danego katalogu i jeżeli zobaczysz w nim czytelne e-maile, to to jest to).

3

Odp: POMOCY!!! Awaria prądu = zagubiona cała poczta

Dzięki śliczne za pomoc - problem rozwiązany co prawda innymi sposobami - odzyskałem całą pocztę, więc napiszę co robić w takiej sytuacji - dla potomnych ;P

Przywracanie plikami messages.ebb dawało radę, ale zajęłoby mi chyba około tygodnia - biorąc pod uwagę, że na poczcie służbowej jest ok. 150.000 maili (oczywiście pokatalogowanych) sad, ale udało się to zrobić innym sposobem. Dodam - odnosząc się do wcześniejszego postu - że robimy kopie zapasowe co 3 dni, jednak w mojej branży każdy dzień to ok. 120mailii i utrata choćby kilku godzin = utrata wielu zamówień.

Oczywiście po awarii - pierwsze co to kopia całego katalogu z pocztą. Na szczęście w TheBat mamy ustawione robienie automatycznej kopii zapasowej co 3 dni - gdy zniknęła poczta i próbowaliśmy odtworzyć kopie z kopii zapasowej - pokazało błąd kopii (jak to przeważnie bywa w TheBat... niestety...), ALE -> przywrócił strukturę katalogów, a gdy to się stało - automatycznie zaczytało wiadomości z folderów, które i tak już były w katalogu poczty.

Gdy nie chce Wam odzyskać jakiegoś konta, to po kliknięciu Narzędzia/Odtwarzania i wybraniu pliku autobackup.tbk z głównego katalogu poczty (lub pliku kopii zapasowej - jeżeli taki macie i z tego Wam nie chce czegoś odzyskać, bo pokazuje błąd kopii) zaznaczcie opcję "Własny wybór folderów przy odtwarzaniu", wtedy wybieracie w kolejnym oknie TYLKO jedno konto, z którego chcecie odzyskać dane a w kolejnym oknie TYLKO jeden folder z tego konta - np. odebrane (BEZ PODFOLDERÓW) - najczęściej wtedy odzyskuje wszystko z danego folderu, operację powtarzacie osobno dla każdego z folderów i podfolderów - jeżeli coś nie pójdzie za pierwszym razem, bo pojawi się błąd kopii, to (o dziwo!) czasami pójdzie za drugim czy trzecim razem.

U mnie zadziałało, więc się dzielę i pozdrawiam
Grzesiek