1 (edytowany przez kasiael 2006-11-22 12:11:03)

Temat: Jak utworzyć / modyfikować automatyczy podpis w wysyłanych e-mailach

Witam serdecznie
Mam bardzo starą wersję BATa 1,62 , którą używam od dawna. Niestety komputery i informatyka nie są moją mocną stroną , ale jakoś sobie radzę smile , zatem proszę o wyrozumiałość, jeżeli podam coś nieściśle.

Ostatnio zaistniała koniecznośc utworzenia nowych kont - zmianiam serwer i przez jakiś czas muszę mieć możliwość korzystania i ze starego i z nowego, żeby nie było przerwy w odbiorze poczty. Znajomy przesłał mi plik, który po wczytaniu spowodował utworzenie tych nowych kont. Niestety nie przeszło wszystko - on ma nową wersję bata. Sama zatem musiałam wpisałać nowy serwer we właściwościach - poczta już się ściąga . Ale pojawił się inny problem. Kiedy na próbę utworzyłam nową wiadomość w nowym koncie i próbowałam ją wysłać, pojawił się komunikat, że muszę wpisać nadawcę. W starych kontach na starym serwerze podpis pojawia się automatycznie . Gdzie się to robi i w jaki sposób ?? Kiedy próbuję podpisać się ręcznie ewidentnie bat traktuje to jako część wiadomości a nie podpis i komunikat pojawia się znowu.

próbując sobie jakos poradzić dodatkowo coś musiałam schrzanić w jednym z nowych kont, bo przy próbie wysyłania poczty pojawia się juz inny komunikat : nie masz klucza prywatnego - musisz go utworzyć. Jak wejdę w zakładkę poufność i wyłączę "podpisz automatycznie" to komunikat już się nie pojawia, ani ten o kluczu ani ten o braku nadawcy , wiadomość przechodzi do folderu do wysyłki, ale....nie zostaje wyslana i pojawia się komunikat w pasku na dole: niektóre wiadomości nie zostały wysłane, sprawdź dziennik.

Niestety do tej pory mogłam liczyć na pomoc znajomego informatyka, teraz juz nie mam takiej możliwości, więc mam gorącą nadzieję, że może tu Forumowicze mi jakoś pomogą...

dodaję, że trzeba mi tłumaczyć łopatologicznie, profesjonalny język komputerowy jest mi prawie całkiem obcy smile

z góry dziękuję serdecznie

KL

2 (edytowany przez Andy 2006-11-22 14:22:53)

Odp: Jak utworzyć / modyfikować automatyczy podpis w wysyłanych e-mailach

Troche sie tego namieszalo.... ale od czegos trzeba zaczac.
Na poczatek wejdz w:
- nastawienia konta Alt+Enter
- opcje dodatkowe - odznacz podpis, tak aby okienko bylo puste
Potem spruboj wysylac wiadomosci.
Jezeli to zatrybi potem trzeba pomeczyc sie z podpisem.

W miedzy czasie moze ktos pomoze z podpisem bo ja narazie mam troche innej roboty:-)

3

Odp: Jak utworzyć / modyfikować automatyczy podpis w wysyłanych e-mailach

Włeąsciwości nowego konta ustaw identycznie jak starego zmieniając jedynie serwery i adres pocztowy. Wszystko powinno działać tak jak się do tego przyzwyczaiłaś.

4

Odp: Jak utworzyć / modyfikować automatyczy podpis w wysyłanych e-mailach

dziękuję za rady!!

dzięki Andy'emu komp już nie krzyczy , że nie ma wpisanego nadawcy i nie chce juz generowac klucza , ale nadal poczty nie wysyła - ląduje ona w folderze do wysyłki a na dole w pasku widzę : niektóre wiadomości nie zostałe wysłane - sprawdź dziennik , ale podejrzewam , że może to być związane z okresem przejściowym przy zmianie serwera, więc poczekamy, zobaczymy ...

jeśli chodzi o wskazówkę Lazika to też na to wpadłam i ustawienia we wlaściwościach nowych kont są identyczne jak w starych kontach( poza serwerami poczty przychodzącej i wychodzącej oczywiście), ale nigdzie nie natknęłam się na możliwość generowania automatycznego podpisu i nowe konta nadal go nie mają, a nie ukrywam, że wolałabym taki automatyczny podpis niż  za każdym razem wpisywać formułki

i pytanko - czy ja dobrze kombinuję, że po całkowitym przejściu na nowy serwer będzie można jedynie zmienić w starych kontach nazwę serwera na nowy i stare konta powinny działać na nowym serwerze, czy tez będzie konieczność używania całkiem nowych kont, a stare trzeba będzie wykasować??

pozdrawiam

5

Odp: Jak utworzyć / modyfikować automatyczy podpis w wysyłanych e-mailach

kasiael napisał/a:

poczty nie wysyła - ląduje ona w folderze do wysyłki a na dole w pasku widzę : niektóre wiadomości nie zostałe wysłane - sprawdź dziennik , ale podejrzewam , że może to być związane z okresem przejściowym przy zmianie serwera, więc poczekamy, zobaczymy ...

Może jeszcze trzeba ustawić jakieś dodatkowe opcje (uwierzyteknianie itp.) - skoro serwer jest inny niż poprzednio.

kasiael napisał/a:

nigdzie nie natknęłam się na możliwość generowania automatycznego podpisu i nowe konta nadal go nie mają, a nie ukrywam, że wolałabym taki automatyczny podpis niż  za każdym razem wpisywać formułki

Wszelkie automatyczne dodatki do wiadomości są tworzone za pomocą szablonów. Skopiuj po prostu stary szablon odpowiedzi do konfiguracji nowego konta i powinno się wszystko pojawić. Polecam także podręcznik, a w nim opis konfiguracji konta i rozdział o szablonach.

kasiael napisał/a:

czy ja dobrze kombinuję, że po całkowitym przejściu na nowy serwer będzie można jedynie zmienić w starych kontach nazwę serwera na nowy i stare konta powinny działać na nowym serwerze, czy tez będzie konieczność używania całkiem nowych kont, a stare trzeba będzie wykasować??

Twoje rozumowanie jest prawidłowe, wystarczy tylko zmienić parametry serwera i nie trzeba konfigurować nowych kont.