Temat: Umieszczanie odpowiedzi w katalgu z wiadomością oryginalną

Witam,

Przejrzałem całe forum ale nic nie znalazłem dlatego proszę o pomoc.

Mam taki problem z Batem. Mianowicie mam różne foldery  w których grupuję swoje wiadomości po otrzymaniu. Mam też kilka kont z których wysyłam listy.

Załóżmy, że mam foldery wspólne o nazwach A, B, C oraz konta 1, 2. W folderze A mam wiadomość i klikam na "odpowiedz" wybieram konto 2 jako konto z którego ma wyjść ta odpowiedź. W normalnej sytuacji po wysłaniu listu odpowiedź pojawi się na koncie 2 w folderze wysłane. Czy jest jakaś możliwość by odpowiedź pojawiła się w folderze  w którym ta odpowiedź została zainicjowana czyli w folderze A. Chodzi mi generalnie o taką formułę czy filtr, który spowoduje, że jeżeli odpowiem na wiadomość z folderu A przez konto 1 to odpowiedź po wysłaniu znajdzie się w folderze A. Jak odpowiem na wiadomość z folderu B przez konto 2 to wiadomość wróci do folderu B, itd.

Wydaje mi się, że w Outlooku była taka funkcja "Zapisz odpowiedź w folderze źródłowym" i właśnie o taką funkcjonalność mi chodzi.

Bardzo dziękuję za podpowiedź.

Krzys

2

Odp: Umieszczanie odpowiedzi w katalgu z wiadomością oryginalną

skibbbi napisał/a:

Czy jest jakaś możliwość by odpowiedź pojawiła się w folderze  w którym ta odpowiedź została zainicjowana czyli w folderze A. Chodzi mi generalnie o taką formułę czy filtr, który spowoduje, że jeżeli odpowiem na wiadomość z folderu A przez konto 1 to odpowiedź po wysłaniu znajdzie się w folderze A. Jak odpowiem na wiadomość z folderu B przez konto 2 to wiadomość wróci do folderu B, itd.

Można to robić za pomocą filtrów poczty wychodzącej, ale nie wykluczam konieczności dodatkowego zaangażowania jakiegoś makra w szablonach odpowiedzi. Zależy to od wymaganego stopnia automatyzacji i innych warunków szczególnych, których nie opisałeś.

W najprostszym przypadku (gdy wszystkie odpowiedzi z danego konta mają trafiać do tego samego folderu) wystarczy dla danego konta zdefiniować filtr poczty przychodzącej, który będzie przenosił wiadomości do żądanego folderu. Jako warunek filtru możesz użyć następującej konstrukcji:

Pole nagłówka In-Reply-To pasuje do .*
AND Nadawca zawiera twoj@adres.email

Ponieważ na rozwijanej liście pól nagłówka nie ma In-Reply-To, musisz wpisać tę nazwę pola ręcznie. Filtr sprawdza czy dana wiadomość jest odpowiedzią i czy Ty jesteś jej nadawcą - na tej podstawie następuje przeniesienie do wskazanego folderu.

Jeśli wymagane przez Ciebie sortowanie ma dotyczyć tylko odpowiedzi na wiadomości z określonych folderów, wtedy sprawa się nieco komplikuje. The Bat! nigdzie nie przechowuje informacji o tym, który folder był aktywny w momencie tworzenia odpowiedzi i dlatego trzeba ją w jakiś sposób zapamiętać w samej wiadomości. Można do tego celu użyć w szablonach odpowiedzi wyrażenia %Comment="%FolderName" - wówczas w nagłówku wiadomości pojawi się pole Komentarze, którego zawartością będzie nazwa folderu aktywnego w momencie rozpoczęcia edycji odpowiedzi.

Aby tak spreparowaną odpowiedź przenieść do właściwego folderu, należy dodać do wspomnianego wyżej filtru trzeci warunek:

AND Komentarz zawiera Nazwa folderu

Powinno to działać, a jeśli będziesz miał kłopoty, chętnie pomogę to dalej rozbudować gdy dokładnie opiszesz żądane działanie.

3 (edytowany przez skibbbi 2007-06-09 09:43:39)

Odp: Umieszczanie odpowiedzi w katalgu z wiadomością oryginalną

OK spróbuję nad tym popracować. Generalnie chodzi mi tylko o jedną rzecz. Odpowiedź zawsze automatycznie ląduje do folderu skąd została zainicjowana bez względu na to z jakiego konta ją puszczam.

W praktyce jest mi to potrzebne ponieważ mam wielu klientów. Mam stworzony folder wspólny o nazwie KLIENCI a w nim każdy klient ma swój podfolder. Do różnych klientów wysyłam pocztę z różnych kont. W trakcie odpowiedzi na listy tworzy się spory bałagan. Chcąc w jednym folderze mieć listy od klienta i moje odpowiedzi muszę później ręcznie przeglądać foldery POCZTA WYSŁANA na każdym koncie i ręcznie przenosić odpowiedzi do folderów z korespondencją od danego klienta. Przy dwóch czy trzech osobach nie jest to uciążliwe ale przy 50 listach dziennie robi się spore zamieszanie. Powiem szczerze, że dziwi mnie, że BAT nie ma gotowego rozwiązania tego tematu. Wydaje mi się naturalne, że każdemu kto potrzebuje dokumentować przebieg korespondencji takie narzędzie jest niezbędne. Ale może jest jakiś inny sposób?

Krzys

4

Odp: Umieszczanie odpowiedzi w katalgu z wiadomością oryginalną

skibbbi napisał/a:

Mam stworzony folder wspólny o nazwie KLIENCI a w nim każdy klient ma swój podfolder. Do różnych klientów wysyłam pocztę z różnych kont. W trakcie odpowiedzi na listy tworzy się spory bałagan. Chcąc w jednym folderze mieć listy od klienta i moje odpowiedzi muszę później ręcznie przeglądać foldery POCZTA WYSŁANA na każdym koncie i ręcznie przenosić odpowiedzi do folderów z korespondencją od danego klienta.

Rozwiązanie Twojego problemu zależy między innymi od tego w jaki sposób wiadomości od klientów trafiają do właściwych podfolderów. Jeśli robisz to automatycznie za pomocą filtrów poczty przychodzącej, wtedy sprawa jest w miarę prosta. Wystarczy skopiowanie każdego takiego filtru (metodą Ctrl-C, Ctrl-V) do gałęzi Poczta wychodząca dla filtrów wspólnych i niewielka modyfikacja warunku: zmiana nadawcy na odbiorcę oraz dopisanie dodatkowego warunku

AND Nadawca zawiera twoj@adres.email

Można to jeszcze uprościć i problem rozwiązać za pomocą dwóch uniwersalnych wspólnych filtrów (jeden dla poczty przychodzącej i jeden dla wychodzącej). Wiąże się to jednak z przyjęciem pewnej konwencji nazw dla podfolderów: każdy podfolder w folderze wspólnym KLIENCI powinien nazywać się tak jak adres e-mail danego klienta. Warunek dla obydwu filtrów byłby taki sam:

Nadawca zawiera @

Ważniejsza w taki przypadku byłaby nazwa folderu, do którego ma trafić wiadomość. W filtrze poczty przychodzącej folder powinien nazywać się \\\KLIENCI\%OFromAddr, a dla poczty wychodzącej \\\KLIENCI\%OToAddr. Należy także zaznaczyć w operacji filtru opcję tworzenia folderu w razie jego braku. Całość będzie działać automatycznie, ale ma jedną wadę: powstanie tyle podfolderów ilu masz korespondentów. Oczywiście, można to ograniczyć, np. stosując odpowiednią kolejność innych filtrów lub ograniczając możliwość ich uruchamiania (na zakładce Opcje w oknie konfiguracji filtrów).

Możliwe jest jeszcze inne rozwiązanie, które będzie wykorzystywać książkę adresową. Jeśli otrzymasz po raz pierwszy wiadomość od klienta, wstaw jego dane do książki adresowej (możesz utworzyć w niej grupę KLIENCI). Wtedy dwa wyżej wspomniane filtry powinny sprawdzać dodatkowo obecność adresu klienta w książce (lub w grupie) - w ten sposób możesz ograniczyć liczbę podfolderów.

Można także podczas dopisywania adresu nowego klienta do książki wpisać nazwę podfolderu do pola Notatka w książce i wykorzystać to pole podczas filtracji. Takie rozwiązanie byłoby korzystne gdy nowy podfolder tworzysz ręcznie i nadajesz mu wybraną przez siebie nazwę. Oczywiście, wtedy w uniwersalnym filtrze poczty wychodzącej jako nazwę folderu, do którego trafi wiadomość, należałoby wpisać:

\\\KLIENCI\%ABToMemo

Jak widać, rozwiązań może być wiele. Oprócz filtrów The Bat! ma możliwość śledzenia odpowiedzi w specjalnych folderach, zwanych śledzącymi. Są to jednak foldery wirtualne, co nie zawsze jest wygodne.

Odp: Umieszczanie odpowiedzi w katalgu z wiadomością oryginalną

Tak na marginesie, to właśnie na swojej stronie umieściłem szablon + filtr, które mają realizować zadanie skibibiego (inspiracją było analogiczne życzenie na forum RitLabs). http://konrad_sz.republika.pl/tb/docelowy.htm