skibbbi napisał/a:Mam stworzony folder wspólny o nazwie KLIENCI a w nim każdy klient ma swój podfolder. Do różnych klientów wysyłam pocztę z różnych kont. W trakcie odpowiedzi na listy tworzy się spory bałagan. Chcąc w jednym folderze mieć listy od klienta i moje odpowiedzi muszę później ręcznie przeglądać foldery POCZTA WYSŁANA na każdym koncie i ręcznie przenosić odpowiedzi do folderów z korespondencją od danego klienta.
Rozwiązanie Twojego problemu zależy między innymi od tego w jaki sposób wiadomości od klientów trafiają do właściwych podfolderów. Jeśli robisz to automatycznie za pomocą filtrów poczty przychodzącej, wtedy sprawa jest w miarę prosta. Wystarczy skopiowanie każdego takiego filtru (metodą Ctrl-C, Ctrl-V) do gałęzi Poczta wychodząca dla filtrów wspólnych i niewielka modyfikacja warunku: zmiana nadawcy na odbiorcę oraz dopisanie dodatkowego warunku
AND Nadawca zawiera twoj@adres.email
Można to jeszcze uprościć i problem rozwiązać za pomocą dwóch uniwersalnych wspólnych filtrów (jeden dla poczty przychodzącej i jeden dla wychodzącej). Wiąże się to jednak z przyjęciem pewnej konwencji nazw dla podfolderów: każdy podfolder w folderze wspólnym KLIENCI powinien nazywać się tak jak adres e-mail danego klienta. Warunek dla obydwu filtrów byłby taki sam:
Nadawca zawiera @
Ważniejsza w taki przypadku byłaby nazwa folderu, do którego ma trafić wiadomość. W filtrze poczty przychodzącej folder powinien nazywać się \\\KLIENCI\%OFromAddr, a dla poczty wychodzącej \\\KLIENCI\%OToAddr. Należy także zaznaczyć w operacji filtru opcję tworzenia folderu w razie jego braku. Całość będzie działać automatycznie, ale ma jedną wadę: powstanie tyle podfolderów ilu masz korespondentów. Oczywiście, można to ograniczyć, np. stosując odpowiednią kolejność innych filtrów lub ograniczając możliwość ich uruchamiania (na zakładce Opcje w oknie konfiguracji filtrów).
Możliwe jest jeszcze inne rozwiązanie, które będzie wykorzystywać książkę adresową. Jeśli otrzymasz po raz pierwszy wiadomość od klienta, wstaw jego dane do książki adresowej (możesz utworzyć w niej grupę KLIENCI). Wtedy dwa wyżej wspomniane filtry powinny sprawdzać dodatkowo obecność adresu klienta w książce (lub w grupie) - w ten sposób możesz ograniczyć liczbę podfolderów.
Można także podczas dopisywania adresu nowego klienta do książki wpisać nazwę podfolderu do pola Notatka w książce i wykorzystać to pole podczas filtracji. Takie rozwiązanie byłoby korzystne gdy nowy podfolder tworzysz ręcznie i nadajesz mu wybraną przez siebie nazwę. Oczywiście, wtedy w uniwersalnym filtrze poczty wychodzącej jako nazwę folderu, do którego trafi wiadomość, należałoby wpisać:
\\\KLIENCI\%ABToMemo
Jak widać, rozwiązań może być wiele. Oprócz filtrów The Bat! ma możliwość śledzenia odpowiedzi w specjalnych folderach, zwanych śledzącymi. Są to jednak foldery wirtualne, co nie zawsze jest wygodne.